loading...

Mualaf di Depan 40 Ribu Orang, Nina Jadi Anak Raja



Bantulah ShareBerkah Allah terus melimpah kepada Woo Nina Grace, mualaf asal Kulai Johor, Malaysia. Dara 19 tahun ini mengucap Syahadat saat pengajian yang dihadiri oleh penceramah Zakir Naik ini diangkat menjadi anak angkat oleh penguasa Kerajaan Terengganu.

Menurut Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Razif Abd Rahman, keputusan itu dibuat kerana perempuan dengan nama Muslim Nur Nina Farisha ini perlu bimbingan untuk mendalami Islam. Sehingga Islam yang dia pahami berada pada landasan yang benar.

“Kerajaan negeri melalui Jabatan Hal Ehwal Agama Islam (JHEAT) akan membantu urusan dan keperluan Nur Nina Farisha dalam perkara ini, termasuk memberi bimbingan agama kerana dia amat berminat dengan Islam,” kata Ahmad Razif, dikutip Dream dari Siakap Keli, Senin 18 April 2016.

Nina mengucap Syahadat pada Jumat pekan lalu, saat pengajian di Padang Astaka Kemaman, Terengganu. Saat itu, sekitar 40.000 orang menyaksikan pengucapan Syahadat gadis blasteran Malaysia-Filipina itu. Semua terharu.

Setelah bersyahadat, Nina langsung diboyong ke belakang pentas. Saat itu pula dia memutuskan untuk mengenakan hijab, menutupi aurat sebagaimana perintah Islam.

“Sebagai saudara baru, dia perlu diberi dukungan kerana banyak perkara akan ditempuhinya,” ucap Ahmad Razif.



sumber : dream.co.id

Tekan 2 kali (X) tuk menutup
Dukung kami dengan ngelike fanspagenya x